середа, 13 травня 2020 р.

Консультація. Як уникнути конфлікту?


Що таке конфлікт?

Конфлікт - (від лат. сonflictus – зіткнення) - це зіткнення протилежно направлених цілей або способів їхнього досягнення, позицій, точок зору,  інтересів чи переконань.

Він може виникати як в свідомості однієї людини, так і між кількома особами чи групами осіб.

Це супроводжується спробами примусового нав'язування власної позиції і призводить до психологічної напруженості та протиборства.

Як дізнатися "Чи конфліктна Ви особистість" 

Якщо конфлікти сприяють прийняттю обгрунтованих рішень і розвитку взаємовідносин, то їх називають конструктивними.

Конфлікти, що перешкоджають ефективній взаємодії і ухваленню рішень, називають - деструктивними.
  
Життя без конфліктів – це ілюзія. Варто зрозуміти, що конфлікт – це нормально. Усі люди різні, і відмінності сприймати дуже важко. Негативні почуття, так само як і позитивні, потребують вираження та обговорення. Ознаки корисного та негативного впливу конфлікту:


Якщо не виявляти відкрито своїх почуттів і потреб, або робити вигляд, що не помічаємо їх, це ще не означає, що вони десь зникають. Вони залишаються «всередині» і починають виявлятися іншими способами. Тож проблеми потрібно вирішувати, але «мирним» шляхом, без шкоди для оточуючих людей.


Конфлікт буває перевагою для тих, хто вміє правильно ним користуватися, й шкідливий для тих, хто не вміє поводитися в конфлікті.                                             

️Техніки вирішення конфлікту

Я-висловлювання - форма висловлювання, коли людина говорить про свої наміри, своє бачення, свій стан і свої почуття, намагаючись не зачіпати і не звинувачувати оточуючих.

Це хороший прийом, що пом'якшує конфлікт і попереджає конфліктні ситуації.
Проте потрібно бути обережним: якщо цей прийом застосовувати бездумно, він буде конфліктам не запобігати, а множити їх.

Уникайте "Я-висловлювання", коли ви в сильному негативі, і частіше використовуйте "Я-висловлювання", коли вас переповнюють світлі почуття: «Коли я відчуваю твою турботу, мені так радісно!».

Потрібно добре уявляти де і з ким "Я-висловлювання" доречні, а де ні.
Правильним "Я-висловлюванням" потрібно вчитися, перетворюючи їх у більшій мірі в м’які прохання і "Я-послання". 


Чи помічали ви, що в різних конфліктних ситуаціях ми поводимо себе інколи за схожою схемою, а інколи абсолютно нетипово? 

З одними людьми нам легко знайти спільну мову, а конфлікти з іншими - здаються нам абсолютно безперспективними та глобальними. 

Коли ми відчуваємо стрес, наше дихання неконтрольовано частішає і з глибокого перетворюється в переривчасте та поверхневе.

 У такі моменти важливо усвідомити, що дихання порушене і сфокусуватися на ньому.


Справа в тому, що в кожній конкретній ситуації, в кожному конкретному спілкуванні з іншими людьми, в кожному життєвому моменті ми обираємо для себе (свідомо чи несвідомо) якийсь конкретний стиль поведінки.


 Не можна однозначно сказати, що один стиль є найкращим, а інший - найгіршим. Все залежить від ситуації. Часто конфлікт здається невирішуваним через те, що сторони виказують лише свої позиції і активно їх захищають. 

Дізнайся про свою стратегію поведінки у конфлікті: суперництво, співробітництво, компроміс, уникнення та поступливість. 

Тест "Уміння слухати" дає можливість оцінити навичку ефективного слухання, коли одночасно сприймається і зміст, і контекст, і настрій мовника. 


Часто трапляється так, що люди не можуть зрозуміти інтереси один одного без допомоги третьої незалежної сторони. Участь у вирішенні конфлікту такої незалежної сторони використовується в альтернативному методі вирішення конфлікту – медіації.

Під час медіації сторони доходять згоди, яка враховує інтереси кожної з них.
Медіація дає змогу не просто вирішити конфлікт, а й отримати на майбутнє корисні навички. 




Немає коментарів:

Дописати коментар