Що таке конфлікт?
Конфлікт - (від лат. сonflictus – зіткнення) - це зіткнення протилежно направлених цілей або способів їхнього досягнення, позицій, точок зору, інтересів чи переконань.
Він може виникати як в свідомості однієї людини, так і між кількома особами чи групами осіб.
Це супроводжується спробами
примусового нав'язування власної позиції і призводить до психологічної
напруженості та протиборства.
Як дізнатися "Чи конфліктна Ви особистість"
Якщо конфлікти сприяють прийняттю обгрунтованих рішень і розвитку
взаємовідносин, то їх називають конструктивними.
Конфлікти, що перешкоджають ефективній взаємодії і ухваленню рішень,
називають - деструктивними.
Життя без конфліктів – це ілюзія. Варто зрозуміти, що конфлікт – це нормально. Усі люди різні, і відмінності сприймати дуже важко. Негативні почуття, так само як і позитивні, потребують вираження та обговорення. Ознаки корисного та негативного впливу конфлікту:
Якщо не виявляти відкрито своїх почуттів і потреб, або робити вигляд, що не
помічаємо їх, це ще не означає, що вони десь зникають. Вони залишаються
«всередині» і починають виявлятися іншими способами. Тож проблеми потрібно
вирішувати, але «мирним» шляхом, без шкоди для оточуючих людей.
Конфлікт буває перевагою для тих, хто вміє правильно ним користуватися, й
шкідливий для тих, хто не вміє поводитися в конфлікті.
✍️Техніки вирішення
конфлікту✍️
Я-висловлювання - форма висловлювання, коли людина говорить про свої
наміри, своє бачення, свій стан і свої почуття, намагаючись не зачіпати і не
звинувачувати оточуючих.
Це хороший прийом, що пом'якшує конфлікт і попереджає конфліктні ситуації.
Проте потрібно бути обережним: якщо цей прийом застосовувати бездумно, він
буде конфліктам не запобігати, а множити їх.
Уникайте "Я-висловлювання", коли ви в сильному негативі, і
частіше використовуйте "Я-висловлювання", коли вас переповнюють
світлі почуття: «Коли я відчуваю твою турботу, мені так радісно!».
Потрібно добре уявляти де і з ким "Я-висловлювання" доречні, а де
ні.
Правильним "Я-висловлюванням" потрібно вчитися, перетворюючи їх у більшій
мірі в м’які прохання і "Я-послання".
Чи помічали ви, що в різних конфліктних ситуаціях ми поводимо себе інколи за схожою схемою, а інколи абсолютно нетипово?
З одними людьми нам легко знайти спільну мову, а конфлікти з іншими - здаються нам абсолютно безперспективними та глобальними.
Коли ми відчуваємо стрес, наше дихання неконтрольовано частішає і з
глибокого перетворюється в переривчасте та поверхневе.
У такі моменти важливо усвідомити, що дихання порушене і
сфокусуватися на ньому.
Справа в тому, що в кожній конкретній ситуації, в кожному конкретному
спілкуванні з іншими людьми, в кожному життєвому моменті ми обираємо для себе
(свідомо чи несвідомо) якийсь конкретний стиль поведінки.
Не можна однозначно сказати, що один стиль є найкращим, а інший -
найгіршим. Все залежить від ситуації. Часто конфлікт здається невирішуваним через те, що сторони виказують лише свої позиції і активно їх захищають.
Дізнайся про свою стратегію поведінки у конфлікті: суперництво, співробітництво, компроміс, уникнення та поступливість.
Тест "Уміння слухати" дає можливість оцінити навичку ефективного слухання, коли одночасно сприймається і зміст, і контекст, і настрій мовника.
Часто трапляється так, що люди не можуть зрозуміти інтереси один одного
без допомоги третьої незалежної сторони. Участь у вирішенні конфлікту такої
незалежної сторони використовується в альтернативному методі вирішення
конфлікту – медіації.
Під час медіації сторони доходять згоди, яка враховує інтереси кожної з
них.
Медіація дає змогу не просто вирішити конфлікт, а й отримати на майбутнє
корисні навички.
Немає коментарів:
Дописати коментар