Говорили про складність в яких опинилися здобувачі освіти в умовах воєнного стану. Проте якими би стомленими та виснаженими кількістю домашньої роботи не були учні - їм не слід звертатися до недоброчесних практик. Бо списати - просто, але роблячи це, учні не тільки перестають бути чесними перед своїми однокласниками та самими собою, але й загалом нівелюють цінність освіти. Адже на статус та місце закладу освіти в рейтингу впливатиме і те, чи отримані учнями оцінки відповідають реальним знанням та навичкам. І тут закономірність проста: де більше доброчесності, там більше знань.
Розглянули з учнями фундаментальні цінності академічної доброчесності, де перераховані ключові категорії такі як: чесність, довіра, справедливість, повага та відповідальність, а також, виокремили найпоширеніші види порушення академічної доброчесності:
- списування або надання іншим списувати інформацію з чужої або своєї праці, контрольної або домашньої роботи, "готових домашніх завдань".
- плагіат — це використання чиєїсь роботи, витягів з неї без зазначення джерела інформації;
- шахрайство під час проведення досліджень - проведення досліджень без дотримання загальноприйнятих норм етики та чесності, повідомлення недостовірних результатів дослідження або подання даних так, що це може призвести до невірних висновків;
- порушення правил публікування результатів досліджень, серед яких написання матеріалів, що невірно презентують факти, думки або судження, поширення невірних інтерпретацій результатів досліджень;
- адміністративна нечесність - ухвалення стосовно здобувачів освіти рішень, які суперечать академічній етиці;
- необ’єктивне оцінювання здобувачів освіти.
Підбили підсумки нашої бесіди, що бути академічно доброчесним не так складно, як може здаватись. Не списати на контрольній – здавалося б невеликий крок, проте він може стати цеглиною у формуванні характеру та особистості людини. Адже людина, яка дотримується академічної доброчесності зазвичай застосовує доброчесну поведінку у всіх сферах життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар