вівторок, 21 листопада 2023 р.

Психологічний супровід учнів 5 класу в період адаптації

 Завдання психологічного супровіду  освітнього процесу у 5 класі, полягає у професійній діяльності практичного психолога, яка спрямована на створення сприятливих умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, збереження їх психічного здоров'я та надання психологічної підтримки. 
Мета - формування в дітей адекватної самооцінки, позитивної шкільної мотивації, зниження рівня тривожності, підвищення рівня психологічної компетентності батьків учнів 5-го класу, учителів-предметників та згуртування колективу. 
Перехід із початкової школи в основну - цікавий та складний період у житті школяра. Для учнів 5‑го класу багато що стає новим і непізнанним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді й однокласники. Тому варто пам'ятати, що п’ятикласники адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи. Це пов'язано зі змінами, які відбулися в житті учнів після переходу до основної школи, а саме:
 📌збільшився обсяг і кількість навчальних предметів;
🔷 посилилося значення багатопредметного навчання;
🔶розширилося коло вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися;
👉 на зміну першій учительці прийшов класний керівник.
На етапі переходу дітей з початкової школи в основну психолог вирішує такі завдання:
1. Створення умов для успішної адаптації;
2. Підвищення рівня психологічної готовності учнів до навчання, спілкування, пізнавального розвитку;
3. Урахування вікових особливостей дітей при вивченні навчальних предметів.
У зв’язку з цими завданнями можна виділити основні види роботи психолога із забезпечення успішної адаптації учнів до нового життя:
  • діагностична робота;
  • просвітницька робота з учителями та батьками;
  •  профілактична робота;
  •  корекційно-розвивальна робота;
  •  аналітична робота.
Кожен із цих видів роботи має велике комплексне значення для процесу адаптації.
На діагностичному етапі я отримую первинну інформацію про процес адаптації в певний час.  Після аналізу результатів діагностичної роботи планую корекційно-розвивальні вправи.
На етапі профілактики проводжу з учнями 5 класу вправи, які мають якоюсь мірою і діагностичний характер.
Не менш важливою є профілактична робота, яка дає змогу надати інформацію всім учасникам, які здійснюють психолого-педагогічний супровід. Із батьками проводяться анкетування, просвітницька робота.
Ознаки успішної адаптації п’ятикласника:
💚успішне засвоєння навчального матеріалу;
💜готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення;
💛адекватне сприймання оцінок учителя;
💙активність, уважність, стриманість на уроках;
🧡рухливість на перервах.
😀позитивне оцінювання учнем власних дій і результатів докладених зусиль;
😉спілкування з однокласниками та учнями старших класів.



































Немає коментарів:

Дописати коментар