"Учень - це не посудина, яку потрібно заповнити, учень - смолоскип, який треба запалити".
Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок, батьки, бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам.
Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом шести місяців. Другий половині потрібно більше часу.
Від чого залежить тривалість адаптації? Перш за все, від того, чи була дитина психологічно готова до школи, а також від її стану здоров'я та рівня розвитку. Батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи - це процес багатоплановий, тобто в ньому задіяно як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні. Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з однолітками і вчителем.
Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?
1. Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він впевнений у собі і не відчуває страх.
2. Учень справляється зі шкільною програмою.
3. Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як сама спробувала їх виконати.
4. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.
Дивлячись на посмішки наших першокласників, можемо із впевненістю констатувати, що для більшості учнів процес адаптації проходить успішно. Діти з задоволенням йдуть до школи, адаптація першокласників відбувається швидко та без особливих ускладнень.
Немає коментарів:
Дописати коментар